tisdag 19 januari 2010

SNÖIGT..

Kattmatkartongerna blir till praktiska fältlådor för utrustningen. Allt transporteras på min cykel så prylarna lever farligt i snömodden........


Som vanligt eldade jag en brasa även denna ogästvänliga dag. Den är go att värma händerna på för den Gamle modellflygaren, med kalla händer...

Veden köper jag i Plantagenladan i Halmstad.
4x40 liter pris 200:- Torr och fin!

Men besökarna har åsikter, "Du kan samla kottar på sommaren istället", jajamen!

"Fara till Hst. och köpa ved, vi bor ju i skogen", osv! Men min stora Kärlek vet vad den Gamle vithårige behöver och det är bra det!


Nåja, en snöig dag som idag är jag glad att modellen är eldriven. Men det gäller att hålla ackarna så varma som möjligt.

En liten pappkartong instoppad under tröjan, gör att ackarna håller sej varma. Och då innehåller de nästan lika mycke energi som på sommaren.




Enkla prylar är min livsfilosofi. Denna sändare t.ex. är verkligen en pärla för den Gamle, utan några finesser som jag inte behöver, härligt! Och den tål lite väta som synes. Den har verkligen uppfyllt mina förväntningar med god marginal.



Inga kommentarer: