torsdag 7 januari 2010

LITE BILDER...

En rar tös tipsade: "Nu när det är ett så fint snötäcke så kanske du ska ta lite bilder över gatan"?

Bra ide, då ska jag prova "telefonkameran" var min första tanke. Övervägde starkt att "låna" Gun-Britts telefon, jag menar, hur roligt är det att tappa sin egen telefon i en snödriva? Nåja, lite modig är jag trots allt så jag får väl ta risken!

Modellen fick bli KRAX som vanligt. Den har fått namn efter en Kråkunge som inte kunde flyga. Vi tror att den klarade sej för ibland ser vi en Kråka som flyger lite annorlunda, det är nog Krax......


Montera telefonen är lätt, och sen är det bara att trycka av när jag tror att modellen ligger rätt i luften.
Här ser vi "han som flyger" till höger, Reio som skottar snö och utanför det gula huset Sylvi som inte har nån man och får skotta snö själv.

I nederkanten på bilden finns stigen som ska förses med skidspår om en liten stund. Och det är bra det för Camilla och Daniel är på väg hit och ska åka skidor just där...




Efteråt, in med minneskortet i datorn och se om det blev nåt. Det är ett verkligt billigt nöje, om jag inte tappar kameran förstås! Hjälp!!




Ytterligare en bild på Skogsvägen, en del (gamla gubbar) tröttnar aldrig!!





Inga kommentarer: