tisdag 10 november 2009

VAD HAR HÄNT SEN SIST..........

Inte så mycke än. Men en ny KRAX är provflugen, och den funkade bra, utan den obligatoriska 5x5 furulisten! Kroppen är istället utskuren ur en bit cellplast med lagom densitet. Och sen målad med ALLMOGEFÄRG. Ett trevligt bygge.......


----------------------------

Fler goda nyheter, min kära FLYCAM ONE 2 slutade fungera, ja den är mycke använd och laddad många gånger. Skickade den till adressen som finns i manualen. Efter några dagar så får jag brev: "Vår tekniker har beslutat ersätta kameran med en ny, gratis!" Man tackar och bugar! Så nu är jag i farten igen med mina spionflygningar.........

Här en bild på Gamlingen på sin vanliga morronrunda. Man får roa sej själv, därför har jag mat till mina vänner Kråkorna i ryggsäcken, varje dag.


Kråkorna följer mej i träden på synhåll, när jag viker av så flyttar "spanaren" till ett nytt träd, intressant! Skatorna har också en spejare på plats idag...






Alla hamstrar, alltså flyger iväg och gömmer maten. De verkar inte hungriga, men jag ser hur de äter ur sina gömmor, lite när som helst under dagen.


Kan man säga att djur är kloka? Jag vet inte men under årens lopp har jag lärt mej att Kråkorna är överlägsna Skatorna, mycke smartare. Inga andra fåglar följer mej på min runda, som om de vet att jag har mat i ryggsäcken.




Här en annan skogsvandrare försedd med en "Fjällrävenmössa", oj då. Den har hon garanterat "lånat" av en viss person som har råd att köpa så dyra kläder!!!!






Här har Mäster Uno bjudit på en snygg vindstrut. Särskilt viktigt nu att vi modellflygare syns eftersom den sk. skidklubben ska satsa 2 miljoner kronor på en konstsnöanläggning, och då kan ju vad som helst hända med "vårt" fält. Tänk att det finns så mycke pengar att spendera för att ett fåtal friska personer ska kunna få en meningsfull fritid? Man tror inte att det är sant men tyvärr så är det sant!!!







Inga kommentarer: