EN ENTUSIASTISK SKARA ÄR PÅ PLATS, ALLA HJÄLPS ÅT...
ANDREA, FÖRRA ÅRETS VINNARE MED SIN LAZY M-10.. MOTORN TÅL 2000 VARV! MEN HON VEVAR BARA 1700!! ..
BRA HÖJD I STARTEN, SEN KAN MODELLEN FLYGA OMKRING EN STUND ....STEN SKA STARTA SIN MILLS DIESELMOTOR, OCH HOPPAS PÅ EN BRA FLYGNING..
DESSA MOTORER FRÅN FÖRR KAN MAN KÖPA NYTILLVERKADE NUMERA
NU GÄLLER DET, MEN SKA HAN KASTA MODELLEN MOT SKOGSRIDÅN??
HAN HOPPAS ATT DEN SKA SVÄNGA, MEN DET GÖR DEN INTE!!
MED RAK KURS FLYGER DEN MOT SKOGEN OCH LANDAR I ETT TRÄD..
SELLMAN VEVAR UPP SIN LAZY OCH HOPPAS....ENKLA MODELLER FLYGER BÄST TROR JAG, MEN VEM VET?....
MÄSTER FRIDSTRÖM HAR BYGGT ETT RIKTIGT MÄSTERVERK.....
FÖR TUNG ELLER FÖR SVAG MOTOR TÄNKER BESSERWISSERN, JAJAMEN....
DESSA BULLRANDE MASKINER FLYGER OCKSÅ HÄR IDAG....
FEDINGE, ETT GAMMALT MILITÄRFLYGFÄLT SOM FUNGERAT SOM TÄVLINGSPLATS IDAG...
4 kommentarer:
Bra inlägg! Alltså ju längre man håller på med modellflyg desto mer tycker jag man tenderar att gå tillbaka till det enkla och då menar jag inte att friflyg skulle vara enkelt, det är jättesvårt, att inte med en brutalmotor eller roder stora som dörrar kunna påverka flygningen. Det jag menar är tillbaka till ursprunget och feelingen som är kring detta hantverk.
Ja hela tiden gör man nya upptäckter, livet är ett äventyr...
Hej buskflygaren
kollar din blogg flera ggr varje dag, har du möjlighet så vore det fint med fler inlägg.
hörs
Roligt att du kollar, känns bara så svårt att "lägga över bilderna på grynen". Ska helst gå några dagar, ja. Men okej, var på utflykt igår så bilder finns, ska ordna det... Kram...
Skicka en kommentar