fredag 14 mars 2014

TJÄRBYHANGET..



TJÄRBY, EN VACKER PLATS NORDOST OM LAHOLM, OCH EN FIN PLATS FÖR  MODELLFLYGARE. FÖR HANGFLYG OCH VANLIGT MODELLFLYG MED MOTOR..
MÄSTER MATS HÅLLER OFTA TILL HÄR MED SIN STORA AVA-MODELL. HAKA PÅ, HÄR ÄR FINT. AVFART RONDELLEN VID KYRKAN. INGA KRÅNGLIGA BOMLÅS, BILVÄG ÄNDA UPP, JAJAMEN...
 EN BIT FRÅN HAVET GÖR ATT TERMIKEN KAN BLOMMA UT UTAN ATT STÖRAS AV HAVSBRISEN...
 AVA:N EN RIKTIG JÄTTEMODELL BYGGD I DET NU SÅ OROLIGA UKRAINA...
 UTSIKTEN ÄR MAGNIFIK FRÅN HANGKANTEN, HÄR KAN MAN NJUTA...
 SJÄLV TRIVS JAG BÄST MED ATT LEVA ETT ANSPRÅKSLÖST LIV, OM DET GÅR. TRIVS BRA MED MIN ENKLA DELTAVINGE...
VINGEN FUNKAR BRA HÄR PÅ TJÄRBYHANGET, BARA O KASTA UT OCH GLIDA FRAM PÅ UPPVINDEN, MED ELLER UTAN MOTOR........

3 kommentarer:

OlleW sa...

Det blir nog snart en vinge här också, men första skall jag bygga färdig min Pietenpol Aircamper, åka till Rekekroken och göra vårbruket och kanske mellanlanda i Hyltebruk för att kolla in Dej, HSB och Elsa.
Hälsar vi på den blåsiga Vänerkusten

Anonym sa...

Jajamän Björn,
vi ses där igen.
I morgon söndag blir det nog Hovs Hallar. Det är lovat 3-4 m/sek nordnordväst och det skulle sitta fint, så man kunde få sig en rejäl svängom i luften där.

Hälsningar

mats

(medlem i föreningen

PAOUM =

Pensionärsorganisationen Aktiva Och Utövande Modellflygare).

Björn Buskflygare sa...

Ja så ska det låta, den föreningen vill jag bli medlem i. Modellflyg är livet, hälsar den gamle Buskflygaren..