onsdag 19 september 2012

LITE HÖST..

ÄNTLIGEN, FÖRSTA TRANFLOCKARNA DRAR SÖDERUT. DE ÄR INTE SÅ LÄTTA ATT SE TROTS ATT DE ÄR STORA. MEN NU SKA KALLUFTEN DRA NER ÖVER LANDET OCH DÅ BRUKAR DET BLI FART PÅ FLYTTFÅGLARNA...
HÖSTFÄRGER SOM MAN LÄNGTAR EFTER, ÄR DET FLUGSVAMPAR?
 JO VI BRUKAR LÄSA TIDNINGEN SAMTIDIGT ELSA OCH JAG, NYFIKNARE KATT ÄR NOG SVÅRT ATT LETA UPP!
REGN OCH BLÅST MÅNGA DAGAR NU, DÅ ÄR DET HÄRLIGT ATT FÅ FLYGA EN STUND.
SAMMA MODELL SOM VANLIGT OCH MED TIOGRAMSMOTOR. JAG HAR FASTNAT I DEPRONTRÄSKET FÖR GOTT DET ÄR HELT SÄKERT........

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den tranflocken tror jag passerade Lusasken i förgår. Dom vilade kanske upp sej en natt vid Hornborgasjön innan dom flög över Hylte.
Du är inte ensam i depronträsket, men jag tror att både du och jag trivs ganska bra där. Jag har nu två flygfärdiga Kraxar som hänger på väggen och väntar på bättre väder.
Hälsningar från OlleW på Vänerns norra strand

Björn Buskflygare sa...

Jag tror jag hörde en hälsning från er från skyn.
Har du två färdiga Kraxar på väggen då ligger du bra till inför vintern, jodå.
Hälsar vi, HSB. och hennes underlydande...