fredag 20 augusti 2010

SMÅ FLYGKAMEROR...

Köper ibland denna Engelska månadstidning, mycke läsvärd för en elflygare som jag.. Ofta med en gratisritning.

Köper den på http://www.press-stop.se/ . för 115:- hem i brevlådan med inb. kort.

--------------------

Senaste numret har bland mycke annat en intressant artikel om flygfoto med enkla modeller och små kameror, en fullträff för den Gamle..

-----------------------






Här några verkligt enkla EPP modeller (som jag vill ha), där man testar kamerorna på bilden, bl. a.

----------------



Även min kamera presenteras. Den är en riktig pärla som har nästan allt. Ansluts och får ström och avtryckarefunktion via mottagaren. Vridbar lins och en riktig bamse till diod, MEN den har bara VGA (640x480) i upplösning. Det är verkligen tråkigt..
----------------

Nåja, "Nyckelringskameran" finns att köpa för endast 195:- (priskungen.se), så det är bra och den har större upplösning, tillräckligt för mina behov.


----------------------------





Vikten 14 gram gör ju att man kan fästa den nästan överallt och filma och även ta stillbilder om man fixar en avtryckare. Nedanstående bilder är tagna med denna kamera.




Håll i er nu, detta är Hylte Kommuns återvinningsstation! Provisorisk förstås medan den nya byggs.







Jag är lite imponerad av bildkvaliteten med 14 gramskameran. Men jag justerar exponeringen, (minskar) och ökar kontrasten i efterhand...







Det är verkligen en trevlig hobby i hobbyn att ta flygbilder. Och det funkar även med min nya Polyclub som bara väger 140 gram!






Inga kommentarer: