tisdag 27 juli 2010

DUMT KÖP???

POLYCLUB heter den nya, såld i 3000 ex. bara i Frankrike, enligt uppgift. Men är den bra? EPP. till allt, på nätet kan man se personer som kastar den i golvet, den håller...

-------------------------

Fyra helsidor i nya A.o.H. (nr: 5) ägnas åt modellen. Den är speciell. Lev. av HAB. i en bit wellpapper, utan beskrivning, hjul, kolfiber, pianotråd mm. Men det framgår tydligt på webben att satsen saknar ovanstående. Kostar 499:-




---------------------
Kanske är jag för gammal nu, har svårt att tända till på en ny modell. Flyger varje dag med min "Buskflygare" som jag stortrivs med, och ibland med TORO vingen, men vingen tjuter, inte bra..
-----------------------------

Polycluben är lite vek men lätt, den flyger förvånansvärt stabilt och bra. Och man har ju fria händer att förbättra modellen som man själv vill..




Blåsigt väder, kunde ändå ta lite bilder trots att jag också flög modellen......

-----------------


Lite ändringar blev det, vi modellfygare är ju sådana. Skar bort en kil i urtaget för landstället och limmade dit biten bakom fästet.. Så fick jag hjulen längre fram, tippar inte på näsan så lätt..





Två servoarmar bakom övre fästskruvarna så blev motorn nedåtriktad, det blev bra........






19 gramsmotorn ger ett drag som räcker, på halvgas. Några nybörjare inom modellflyget finns knappast längre, annars så är detta en enkel och verkligt hållbar modell. Svår att ta kål på..........







Inga kommentarer: