måndag 10 maj 2010

BUSKFLYGAREN IGEN...

Det har varit blåsigt ett tag nu, det är inte trevligt för en modellflygare. Helst ska vindstruten hänga rakt ned.

-----------------

Då kan man kolla på prylar i stället. Här den vanliga 20 gr. motorn som många använder. Med stor dragkraft för sin storlek. 3,7 grams servo passar till modeller som motorn klarar...

----------------


Mitt bästa köp på mycke länge. Slut på störningarna, det känns tryggt när jag flyger lågt över husen på Skogsvägen... Pris: 1100:- med en mottagare...


---------------



"Använd små batterier" har varit mitt återkommande råd. Nu har jag köpt några 850 Ma. ackar till TORO vingen, men de passar även till Buskflygaren..
--------------
Buskflygaren är nog den modell som jag flugit mest med på senare år. Platt vinge, utan vingprofil. Men den flyger bra trots allt, så kan det va....





Trots sin enkelhet så kan man ha mycke skoj med den, som här där jag bogserar upp fallskärmshoppare som jag köpt på det där stora varuhuset några mil bort...






Inga kommentarer: