söndag 7 februari 2010

Vårtecken...



Dagar i februari kan man ana vårens ankomst, med vackra moln som förgyller tillvaron för en gammal modellflygare

Mycke snö denna vinter. 40 cm. just här. Idag är Gun-Britt på plats för att godkänna skottningen! Hon är sträng så det blev en del anmärkningar, ha, ha ...
Talgoxarna har börjat sjunga sin vårvisa. Tvåstavigt, ti-fy, ti-fy, ti-fy. Eller trestavigt ti-ti-fy, ti-ti-fy. Så lite variation kan även en Talgoxe bjuda på ............



Daniel "mellanlandade" i Hyltebruk en dag. Då fick jag sällskap på fältet av en modellflygare, det händer inte ofta ........
Slow-Sticken
är snabbt flygklar, den är en riktig klassiker som Junior flygfotograferar med...



En riktig lågprismodell, mycke användbar. Idag är inte kameran med.........




Rundade vingspetsar ger bra flygegenskaper, det märks tydligt på denna modell. Den har lugna egenskaper i luften när den ska övervinna gravitationen .......




Rådjuren kommer gärna fram till fågelmatningen och äter havrekross.
Tidigare år har vi haft en tam Råbock som ätit ur handen, det var en höjdare. Vi ropade, så kom han .....







Nåja, om jag har kaffe och kakor med mej till fältet så kan även jag dra publik, de ni ...
Men det är nog för fikat som de kommer, solstrålarna!








Daniel är duktig på att klara sej med få prylar när han flyger. Här en del av mina som jag "måste" släpa med mej ....







Inga kommentarer: