lördag 19 september 2009

FLYGFOTO...

Min nya radio är ett riktigt fynd för den Gamle Buskflygaren. Runda former, skön att hålla i, lätt eftersom den drivs av bara 6 batterier. Men det bästa av allt är priset, bara 295:-(har kostat 795:-), med två småservo, liten mottagare och allt nytt. Även en blind höna kan hitta ett korn.. Ja jag skäms lite när jag berättar att jag köpte två, så har jag en i reserv!!!

--------------------------

Nåja, inlägget ska handla om flygfoto. Flycam One 2 väger 38 gram och kan användas tillsammans med den minsta modell. Här är min KRAX som har 50 cm. spännvidd.

Jag använder normalt 2 eller 3 cells ackar till KRAX. När kameran ska med så blir 3 cells rätt.. Modellen lyfter efter 2-3 meters startsträcka, sedan exponerar kameran en bild var 4:de sekund helt automatiskt. Det kan inte bli enklare........


När jag kommer hem så raderar jag alla bilder som jag inte vill använda, i datorn. Min CANON kompaktkamera kan läsa bilderna på fältet så att jag kan kolla att allt funkat. Men min NIKON vägrar!



Dessa två bilder är från Fedinge utanför Skånes Fagerhult. Jag brukar rymma hit när vi besöker Knäred och jag får en stund över...




Här intill finns ett gammalt flygfält från -30 talet som fått nytt liv genom några års virkesförvaring efter Gudrun stormen. Men den nya ägaren har väl inte gått nån charmkurs precis, så det gäller att inte beträda fältet. Hjälp!





Inga kommentarer: