torsdag 30 juli 2009

SKILDA VÄRLDAR....


Skilda världar är nog rätt ord när man ska beskriva skillnaden mellan vårt "fält" och Hökaklubbens. Makalöst fint har Halmstadborna det när de ska flyga modellplan. Klubbstuga, asfaltbanor mm...


Daniel for hit för att prova några modeller och träffade många trevliga modellflygare. Hökaklubben är en stor klubb med mycke aktiviteter och medlemmar utrustade till tänderna med den ena fina modellen efter den andra...

Jag rodnar lite lätt när jag tänker på att jag fastnat i "Depronträsket". Men jag lovar bättring, ska snarast inhandla nån EPP modell, dessutom har vi sökt medlemskap i denna magnifika klubb...........




Gårdö x 2, båda duktiga modellflygare som håller till på Hökafältet. Nära till Mac Donalds, ännu en fördel med att hålla till här..........



Allt finns här, stor hangar med eluttag för oss som behöver ladda, dessutom ett härligt tak när regnskurarna sätter in....






Välskött och välklippt av Mats som tagit det som en livsuppgift att alltid ha gräset kortklippt....






Här står Mats till vänster i samspråk med en person från Tyskland och det passar Mats utmärkt bra eftersom han behärskar språket till skillnad mot många andra.......






Stora modeller kräver stora bränsledunkar. Många modeller drivs numera av bensinmotorer med liten oljeinblandning i bränslet, resultatet blir rena modeller.......










Detta är nog en av de vanligaste modellerna, med en YAK som förebild. Flyger säkert lika bra som fullskalamaskinen, men det där vet jag inte mycke om för som sagt, jag flyger fortfarande bara små Depronmodeller...........







Inga kommentarer: