torsdag 17 december 2015

DEN KORTASTE DAGEN....

 
TUVA, STORASYSTER TILL ARVID SJU MÅNADER. EN HÄRLIG TÖS.....
KOLLA ÄVEN WWW.FRILUFSA.SE  SEVÄRD SIDA.......
 RÅDJUREN ÄR TILLBAKA IGEN, GILLAR HAVREKROSS. FYRA STYCKEN HOS GRANNEN IDAG....
 ÄVEN DE VACKRA SKATORNA ÄTER AV FRÖNA....
 TRASKAR TILL FÄLTET, ÅRETS KORTASTE DAG, OCH ÅTTA PLUSGRADER!
 MIN NYA VINGE FUNKAR BRA, LÄTT O MED EN SEXTONGRAMSMOTOR...
 LÄTT ATT STARTA, FAR IVÄG PÅ RAK KURS, BRA....
 FLYGER SAKTA OM MAN VILL, DET KÄNNS BRA....
 DEN BILLIGASTE MODELLEN, DESSUTOM LÄTTMONTERAD...
 EN SKÖN DAG, PLUSGRADER ÄR HÄRLIGT!!!
SKÖN BRASA HÅLLER HÄNDERNA VARMA, MAN TACKAR....
 HEMMA FIXAR FARMOR EN GOD MIDDAG PÅ STEKT STRÖMMING....
 VI ÄTER MYCKE FISK, STRÖMMING FRÅN ÖSTERSJÖN FÅR SÄLJAS, MEN.....
EN VINGE HAR MÅNGA FÖRDELAR, TAR LITEN PLATS OCH ÄR OÖM, JA....

2 kommentarer:

ollew sa...

Snygga bilder på allt och du har fått med det mesta som rör sej runt dej om dagarna.
Du ordar så positivt om vingarna att jag börjar bli sugen på att pröva själv. Men vart köper man dom, är det hovleverantören i Skövde som gäller och vilken modell? Och skall en dålig pilot som jag välja en stor eller en liten? Vad hände med proppen när en sådan som jag skall landa? När jag landar Buskflygaren händer rätt ofta att jag skadar proppen.
Det lackar mot jul säger min HSB och hon har så bråttom med alla bestyr. Själv avvaktar jag i lugn och ro och utför bara skriftliga order från högre ort.
Dags att önska er alla en God Jul, även Elsa och dom vackra skatorna och rådjuren utanför fönstret.
Från oss alla två i blåshålet på stranden av norra Vänern.

Björn Buskflygare sa...


Tack för vänliga ord, vi håller en låg profil här i skogen som du vet.
Ja RC-Flight är min hovleverantör när "statsbidraget" och "HSB" tillåter lite blygsamma utsvävningar.

Min modell är Crack-Wing, den funkar bra, men några råd är jag inte bra på.
Har nått vägs ände känns det och då är en vinge, särskilt denna, bra för mej, inte mycke som kan gå sönder, nästan gummilikt material. Manual finns på deras sida, om du vill läsa om den.

Ja, ännu en jul stundar, var blir tiden av? Tänk om de inblandade kan hitta en lösning på Syrienkrisen, det skulle vara stort.

Ha en riktigt skön helg alla hälsar vi från skogen.

God Jul o Gott Nytt År!