onsdag 14 maj 2014

LITE NOSTALGI...

 
LITE NOSTALGI MELLAN REGNSKURARNA, "BUSKFLYGAREN" ÄR MED PÅ FÄLTET...
MEN FÖRST MÅSTE GRÄSET KLIPPAS, FICK LÅNA HANDKLIPPAREN AV FARMOR...
GRÄSKLIPPNING ÄR BÖKIGT, (ROBOTKLIPPARNA SLÅR FÖRSÄLJNINGSREKORD),   MEN MONTERINGEN ÄR ENKEL, PÅ MED HANDTAGET BARA..
MEN FÄLTET ÄR OJÄMNT OCH FARFAR ÄR SVAG SÅ RESULTATET BLIR INTE FULLÄNDAT, NÄ...
 DEN HEMMABYGGDA FLYGER FINT, LUGNT OCH STABILT, PASSAR FARFAR. MEN KRÄVER KLIPPT FÄLT...
 JAG ÄR NOG SVÅRT FÖRÄLSKAD I VINGEN, EN FLYGNING MED DENNA KRÄVDE EN NY PROPELLER, JAJAMEN...
SÅ STATISTIKEN ÄR DÅLIG, MINIPOPVINGENS PROPELLER SITTER DÄR BAK, JAG FÖRSTÅR VARFÖR......

2 kommentarer:

OlleW sa...

Jättekul med din beskrivning om hur du underhåller flygfältet. Själv passar jag på att låna fotbollsplanerna strax intill där vi bor. Före viktiga matcher när dom är nyklippta funkar dom jättebra, men dessemellan går det ibland en propeller vid varje våldsam landning.
Jag har nu skrotat min Buskflygare och flyger mest med Krax. Om några veckor, när jag får klar min Easy Star (två veckor i Holland hos dottern och alla barnbarnen först) byter jag till detta fpl.

Hälsningar från en fortfarande rätt blåsig vänerkust

Björn Buskflygare sa...

Härlig resa till barnbarnen, vi har haft Tuva här hela dagen idag, häftigt.
Ja det är nog rätt bekymmersfritt att landa utan landställ har jag upptäckt. Så Easy Staren låter intressant. Sen, EPP ger oömma modeller det är verkligen sant, Depron är ju rätt ömtåligt egentligen. Väntar på E.S. rapport när det blir dags.
Hälsar vi från skogen...