tisdag 11 september 2012

EN CYKELTUR..

 LITE BILDER FRÅN VÅR VANLIGA CYKELRUNDA, VARJE MORRON ALLTID SAMMA VÄG.
 FRÅN VÄNSTER TILL HÖGER PÅ DAMMKANTEN. NEDANFÖR DAMMEN HÖSTENS FÖRSTA ÄLGMÖTE..
 OCH ÖVER DAMMLUCKORNA, ALLDELES SOM VANLIGT.
 VIDARE VÄSTERUT OCH MOT SAMHÄLLET..
 HÄR SVÄNGER GUN-BRITT IN PÅ STORGATAN..
 FÖRBI TORGET, KONSUMHALLEN TILL HÖGER. INTE MYCKE FOLK FÖRE NIO..
 MEN ÄNDA FRÅN MARIESTAD HAR WÄSTGÖTABAGAREN KOMMIT, SOM VANLIGT VARANNAN TISDAG.
 HÄR KÖPER HSB. MIN LIVRÄTT, MAKALÖST GOTT, DET ENDA JAG ÄTER OM GUN-BRITTS SURDEGSBRÖD ÄR SLUT.
 BRA FÖR MÅNGA ATT BUSSEN GÅR DE FEM MILEN TILL HALMSTAD VARJE TIMMA.
NU HAR NOG HYLTE KOMMUN FÅTT PENGAR ÖVER, BYGGER EN LEKPLATS MITT I SAMHÄLLET, BRA IDE....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lekplats mitt i centrum!
Hoppas dom tänker på Buskflygarn också. Fast han har väl redan lekplats på nära håll.
Hälsningar från Olle i lekplats Lusasken

Björn Buskflygare sa...

Nä, Buskflygaren har fått ockupera "sitt" fält, så där sitter jag löst. Den platsen är tänkt som den femte fotbollsplanen, men pengar fattas ännu, men när de rinner till då....

Då är det bra att va gammal, man kan bara minska kraven, än förfogar jag över garageuppfarten, som gjord för småflyget...