tisdag 26 oktober 2010

SMÅ MODELLER...

En skylt kan inte va fel, tänk bara om den kunde locka hit nån mer som vill flyga, det skulle va skoj för den Gamle vithårige! Men det är väl inte å tänka?

-----------



Jag håller mest till hemma på gatan numera, men ibland lastar jag cykeln full med utrustning, ved till brasan, modeller och mycke annat.

-----------





Idag den 26 Oktober drar stora Gåsflockar förbi. De "pratar" hela tiden, kanske om det fina flygvädret? De flesta ska till västra Europa.
------------





Allt eftersom åren går och jag blir allt äldre och glömskare så blir mina modeller allt mindre. Finns det ett samband?



Nu är Lill-KRAX min senaste favorit. Väger knappt 90 gram men är riktigt rolig att flyga.

------------







10 grams HEX-
TRONIK motorn är bara för go.

Den drar en 6x3 propp. med ganska bra varv. Och utan protester.








Här är hela härligheten. Allt utom mottagaren har jag köpt hos RC- Flight.


Motorn kostar 139:-
Ett par hjul 25:-
Två sporrhjul 6:-

Och en propeller 15:-.

Man blir ju inte ruinerad av småmodeller!

Inga kommentarer: