lördag 28 augusti 2010

FLYGBILDER..

Tidigt på morronen och tid för lite flygfotografering igen. Min KRAX med lite drygt 50cm. spännvidd fick lyfta kameran idag .

-----------------

Ja, 14 gramskameran passar bra till modellen som väger 150 gram med ack...

------------------------



Igår på "fältet" fick jag "underhålla" tre personer, varav två med lösspringande hundar, så idag stannade jag hemma. Här på garageuppfarten är det egentligen bäst......

------------------------


Granntomten är en lekplats med lite liv och rörelse emellanåt.

----------------------






Vi är morrontidiga så idag var vi uppe och cyklade en runda som vanligt.

------------------------





Första start skedde redan innan morrondimmorna förvunnit. Modellen var osynlig ett ögonblick men sen dök den upp som väl var!

------------------------






Här har funnits ett hus som förstördes av en brand i våras, ett nytt är på väg.


-----------------------






I 20 år har jag tagit bilder från luften här på Skogsvägen och med olika kameror.


----------------------





Och det är verkligen roligt i min lilla värld, att fixa modellen och kameran och sen iväg.
-----------------------








Kameran, (195:- hos Priskungen), är extremt pålitlig, inte en enda gång trilskas den, härligt!
Bara att ladda nån gång från USB...






Inga kommentarer: