söndag 20 juni 2010

UPPHITTAD MODELL...

Kan det vara rekord? Samma modell och samma människa, men 60 år emellan, så kan det gå. Men historien är lite krånglig att återge....

Jag har just byggt färdigt denna vinge efter att jag flög bort min gamla vinge i förra veckan. Men idag ringde en mamma på Industrigatan och berättade att hennes son hittat min modell i skogen. 300:- i hittelön fick hon. Det var roligt att cykla och hämta..




Min nya är nu försedd med en "modellfinnare" som både tutar och blinkar när sändaren är avstängd, den kanske gör nytta nån gång om jag flyger bort igen.


Räddningen för mej var att jag märkt modellen med telefonnummer, det får man inte missa. Annars hade kvinnan inte kunnat leta upp mej..





Vårt enkla fält är nu nyklippt så vem som helst är välkommen att flyga, utan begränsningar.





Sommaren har kommit och en Blåvinge vilar på ett strå.





Blommor av många arter växer runt fältet, riktiga små skönheter....







Några fint taggade i ytterkanterna. Vad denna heter vet jag inte.








Då är detta avtrycket lättare att artbestämma. Från Europas största landdäggdjur, en Älg, som passerat över fältet och legat en stund där jag brukar landa!









Inga kommentarer: