torsdag 3 september 2009

RÖNNBÄRSTIDER..


Höst igen efter en sommar som inte varit så bra vädermässigt. Mycke blåst och regn men även en del dagar med vackert väder...


Jag envisas med att flyga med min Buskflygare nästan varje dag. Den är ingen skönhet men den är mycke vindtålig, ja jag kan flyga med den även i mycke hård blåst. Den går lätt i luften, saknar en tjock vingprofil som bromsar.





Min trekanals HITEC radio har börjat svikta efter alla år. Som på beställning hittade jag en gammal JR-MAX radio som jag tänker använda framöver. Men den väger nästan 900 gram, hjälp!!! Men jag har inte råd att köpa en ny radio. Jag tänker på alla fina radiosändare som köps hem och sen hamnar på en hylla och aldrig används!



Dessa 3,7 grams servo känns mycke pålitliga och står inte och morrar i mittläget, de är helt tysta! Detta är ett släppservo som man kan ha mycke skoj med på "leksaksavdelningen". T.ex, släppa fallskärmshoppare, ballonger mm. Dessutom kan jag bogsera en liten segelmodell, och då känns det bra att kunna koppla loss linan om nåt händer....








Inga kommentarer: