måndag 17 december 2007

Decembermörker......




En ruggig Decemberdag var det lite flygeri på fältet trots allt, brasan var tänd för att öka mysfaktorn, det behövdes verkligen. Decemberdagar utan sol är ingen höjdare.......

------------------------------




Gabor är snabbast på den röda modellen som han manövrerar med en enkel trekanalsändare. Han ska inte ha det för bra, ha, ha!
------------------------

Denna enkla sändare har jag använt nästan dagligen i fem år!!! HITEC tillverkar bra prylar, jajamensan.....





Izabella är med förstås. Efter en stund så ringer morsan,
då får tjejerna en pratstund med varandra på Ungerska. Det låter vackert. Duktiga töser som kan minst två språk.




Fältet har begåvats med brasa numera, det ryker, då brinner det inte bra. Jag har just inhandlat tre säckar torr och fin ved för mina sista fickpengar men ungdomarna ska prova "skogsved", den är inte torr om man säger så....





Ständigt glade och pigge Gabor, Margits stora kärlek, flyger X-TWIN så fort han kommer åt. SPORT heter modellen och flyger makalöst bra. Köp en sån, du ångrar dej inte. Hjulen får du fixa själv....






Jag har hållit på med PICO STICKmodeller sen midsommar 2001 då jag köpte min första. Sen dess har jag byggt och flugit PS ett oräkneligt antal timmar. Alla modellerna har jag modifierat lite för att bli så bra som möjligt.

Det har varit en rolig modellflygtid.....





I skymmningen, ja det var lite för mörkt för att ta bilder iallafall, då kom Roland och gör en imponerande flygning med X-TWINEN, nyss fyllda sex.
---------------------------
Nåja, när det är dags att dra sej hemåt så tar sej brasan förstås...

---------------------------




Inga kommentarer: